「认真生活,用力热爱。」
同人写手 / 跑团kp / 原创作者
多作品多CP / 热衷原著向 / 设定狂魔

【DS2】The Speech for The Youth(致青年演讲)

* 架空向短篇,隐和希注意。该虚构设定与现实中存在的个人、团体、背景等无关
 * 峰津院大和→Yamtov(亚姆托夫),久世响希→Hibiki Everland(响希·伊芙兰德)
 * 英文写作能力为负值。感谢为本文提供英文校对的莎莎太太 @白瓷梅子汤 !
    
 * 本文取材自2019年重庆高考作文题(全国卷II)。作文题目如下:
1919年,民族危亡之际,中国青年学生掀起了一场彻底反帝反封建的伟大爱国革命运动。1949年,中国人从此站立起来了!新中国青年投身于祖国建设的新征程。1979年,“科学的春天”生机勃勃,莘莘学子胸怀报国之志,汇入改革开放的时代洪流。2019年,青春中国凯歌前行,新时代青年奋勇接棒,宣誓“强国有我”。2049年,中华民族实现伟大复兴,中国青年接续奋斗……
 请从下列任务中任选一个,以青年学生当事人的身份完成写作。
 ① 1919年5月4日,在学生集会上的演讲稿。
 ② 1949年10月1日,参加开国大典庆祝游行后写给家人的信。
 ③ 1979年9月15日,参加新生开学典礼后写给同学的信。
 ④ 2019年4月30日,收看“纪念五四运动100周年大会”后的观后感。
 ⑤ 2049年9月30日,写给某位“百年中国功勋人物”的国庆节慰问信。
 要求:结合材料,自选角度,确定立意;切合身份,贴合背景;符合文体特征;不要套作,不得抄袭;不得泄露个人信息;不少于800字。
       
1. The First Email
 第一封邮件
    
RE: THE SPEECH AT THE SCHOOL ANNIVERSARY
 回复:关于校庆典活动的演讲事件
       
Dear Mr. Lawrence,
 敬爱的劳伦斯先生,
      
I have elaborated on my thoughts in the past emails. My opinion still holds: the student who has done this is more than dangerous. I would like to clarify first that my judgement regarding his personality and behavior is not related to my personal background.
 我在过去的邮件中已阐释过我的想法。我仍旧秉持自己的观点:做出这样的事的学生是格外危险的。优先声明,我对于他的人格与行为的评价与我的个人背景无关。
       
As you pointed out in the former message delivered to all the teachers and staffs, he intentionally spoke at the performance stage with a script different from the one he pre-edited with Ms. Mary Fernandes, his English teacher. I trust in Mary's testimony that she knows nothing about this incident.
 您在前一条发给所有教职员工的邮件信息中指出,他刻意在舞台上发表了一场和他与他的英文课教师玛丽·费尔南德斯共同修改的讲稿不同的演说。我相信玛丽在证词中所说,她对此事毫不知情。
      
In other words, we can already see the whole picture of what has happened last Friday. The student abused his right as the Student Council President, gave an unexpected speech to the audience, and walked away with almost no penalty since it was the board of the school which was strongly criticised by massive media.
 换句话说,我们已经能看清上周五所发生的事件的全貌。该名学生滥用他作为校学生会主席的职权,面向观众进行了一场出人意料的演讲,并且最后几乎未受到任何惩罚,因为被媒体大肆批评的对象是学校的委员会。
       
On behalf of the teachers supporting our country and society, who strongly believing in what we are doing as leaders in the education system, I insist in the school's decision of his suspension.
 为了支持我们的国家和社会、坚信我们作为领袖人物在教育系统下的所作所为的教师们,我坚持对该生进行停课处分的校级决定。
       
He is, as explicitly as seen, a time bomb inside the school.
 就像明面上清晰可见的那样,他是一颗埋于校内的定时炸弹。
       
I feel sorry for the child, but we must put the school and all students' safety at first place. Please pass on my words to Mary as I know she was mostly hurt in this sad situation. 
 我为这个孩子感到抱歉,但我们必须把学校和学生的安全放在首位。请代我向玛丽转达我的遗憾,想必她才是在这个令人难过的境况中受到最大伤害的人。
      
Regards,
 此致,
      
Vice-Chair, Social Opinion Investigation Division (SOID)
St. Lawrence High School
Hudson Sirin
 副主席,社会意见调查分部(SOID)
 圣劳伦斯高中
 哈德逊·西林
      
      
2. The Second Text
 第二条短讯
      
Hi Yamtov,
 致亚姆托夫:
 你好,
      
This is Hibiki from Grade 12. I never expected that you would give such a inspiring speech last Friday. As we both know, the topic is not suitable for talking over the cell. I will be very much delighted if you could meet me after school when you are available.
 我是12年级的响希。我从未想过上周五,你会进行那样一场鼓舞人心的演讲。正如我们都知道的那样,这个话题不适合在手机上谈论。如果你可以在课余有空时同我见面,我会感到非常高兴。
       
Please let me know what time is convenient for you, and I look forward to talking to you in the future.
 请务必告知我你方便的时间。我期待未来能够与你对话。
       
Best regards,
 诚挚致意,
       
Hibiki Everland
 响希·伊芙兰德
      
 -
       
Hibiki,
 响希:
      
Thanks for reaching out. I'll be at the gate around 5pm.
 谢谢你的简讯。下午五时左右我会到大门附近。
      
Be careful not being tailed by anyone.
 注意别被任何人跟踪。
       
Y.
 亚。
       
       
3. The Attachment: The Speech at The Beginning of the School Anniversary
 附件:校庆典演出开幕演讲
    
Good morning ladies and gentlemen,
 早上好,女士们、先生们。
    
I would like to begin my speech by introducing myself again as the President of the Student Council at the St. Lawrence High School. 
 我希望从再次介绍自己开始进行今天的演讲。我是圣劳伦斯高中的学生会主席,亚姆托夫。
      
My name is Yamtov, and I ran for the President position for nearly one year. This is supposed to be my last speech before stepping down and giving this title to Ronald, who is also a Grade 11 student leading the school's well-known Mystery & Detective club.
 我在学生会内担任主席接近一年。这应该是我卸任,并将这个头衔移交给下一任主席前的最后一次演讲。下一任学生会主席罗纳德也是一名11年级学生,他同时也是本校知名的神秘学与侦探社团的领导者。
    
As I've said, this is my last chance to speak to all of you in public. Thus, I decided not to read my script, but instead, to say everything I think is important when it comes to my mind.
 正如我之前所说,这是我最后一次公开同你们谈话的机会。因此,我决定不使用演讲稿,取而代之,对任何我脑中此时出现的重要事务直言不讳。
    
 [People holding breathes while the papers were torn into pieces]
 【人们屏住呼吸,看着纸张被撕碎】
    
I have been in the school for two years, and was born to this world for seventeen years. I think it's fair to say that I have seen enough to judge on the environment surrounding us. Not only me, but you and I, and the people standing beside and walking past us. 
 我在本校就读两年,也在这个世界上出生十七年。于此,我可以公正地说,我已见过足够的事实,来让我对周遭的环境做一个决断。并非仅是我自己周围,而是你和我,以及站在我们身旁的、从我们身边走过的人们的四周。
    
It is not a bad era to be born in. The world is growing on its own. Economies are blooming, culture are prospering, technology is rapidly develops, and international relations are getting closer and closer. We are still isolated individuals, yet we can see the world beyond our isolation, and communicate with others regardless of the distance.
 我们没有出生于一个坏的时代。世界正自行成长着,各经济体兴盛,各文化繁荣,科技快速发展,国家关系变得越来越紧密相连。我们仍是身处孤立之地的个体,但我们可以看到自身所在以外的世界,和他人无视距离进行交流。
     
However, the border still exists.
 然而,边界依然存在。
     
When we see through the glasses, we can clearly tell there is a wall between us and the true freedom. 
 一旦从玻璃看出去,我们立刻就能清楚,我们与真正的自由仍有一墙之隔。
    
As a normal student at St. Lawrence, I have always believed in the school's manifesto, that we are here to be molded into elite parts for a truly free and strong nation. You and I, as the youth representing the newest generation, should stand on our toes and see as far and wide as we can.
 作为圣劳伦斯的一名普通学生,我一直相信着学校的宣言,那就是我们将在这里被熔铸成一个真正自由和强大的国度的栋梁之材。你和我,作为新生代的青年代表,应当立足于自身,看向我们视线所能及的最远、最广阔的地方。
     
We shall see, we shall observe.
We shall talk, we shall listen.
We shall walk toward the light, and bring down the darkness.
 我们看,我们观察。
 我们说,我们倾听。
 我们走向光明,并将黑暗打倒。
    
It depends on us to change the future. We will set the rules and break the borders when the time comes.
 改变将来与否将取决于我们。当时机到来时,我们将制定规则,打破我们周围的边界。
    
That is all I have to say today since now the only thing we will do is sit and wait.
 以上就是我今天必须要说的全部事情,因为我们此刻唯一将做的就是安静地等待。
    
The world will be put into our hands.
 世界有朝一日,将被放入我们的手中。
    
Thanks for listening.
 感谢各位的聆听。
    
 [Cheers and claps]
 【欢呼与掌声】
     
 -----
 写在后面:
 祝峰津院同学生日快乐!!!!!

评论 ( 5 )
热度 ( 24 )
TOP

© 萌一脸基血 | Powered by LOFTER